Kalendář skrytý

P Ú S Č P S N
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Aktuality ZŠ > Znám křišťálovou studánku

Znám křišťálovou studánku



Bez vody by nebyl život. To je skutečnost, na kterou se v dnešní uspěchané době, kdy nás jako samozřejmost provází voda z kohoutku, často zapomíná. MAS Zubří země, o.p.s. a MAS Rokytná, o.p.s. se proto dohodly na společném projektu spolupráce s názvem "Znám křišťálovou studánku...". Projekt je podpořen dotací z Programu rozvoje venkova, opatření IV.2.1. Realizace projektů spolupráce. Celková výše dotace je 2 354 067,- Kč.

Hlavním smyslem a cílem projektu je pasportizace všech studánek na území spolupracujících MAS a obnova a rekonstrukce 41 vybraných studánek. Každá obnovená studánka má svého patrona - základní či mateřskou školu, jejichž žáci drží nad studánkami ochrannou ruku. Na jaře a na podzim se ke studánkám vypraví, vyčistí okolí studánky od nečistot a změří základní charakteristiky vody jako je teplota, pH a vydatnost pramene. Součástí projektu je i vytvoření internetové databáze všech studánek na území spolupracujících MAS, vydání obrazového sborníku obnovených studánek a v závěru projektu bude spuštěna „geocachingová hra" pro širokou veřejnost. Tato hra návštěvníky provede po nejzajímavějších studánkách v obou regionech. Přidanou hodnotou projektu je snaha vzbudit zájem dětí a obyvatel o ochranu přírody a zvýšit environmentální povědomí s důrazem na ochranu vodních zdrojů. Postupně vznikne vzájemně propojená síť studánek, která bude sloužit nejen jako zdroj vody, ale i jako místo odpočinku, setkávání lidí a oblíbený turistický cíl.

 

V úterý 28. 4. se děti převážně z ekologického kroužku vydaly k pramenu Jevišovky, který je v katastru obce Komárovice. Tady nám měly pracovnice vodohospodářského  ústavu ukázat, jak odebírají vzorky vody a podat další informace o studánce, jejímž je naše škola patronem. Na místě jsme vyzkoušeli teplotu vody, jejíž hodnoty byla 6,3 °C. Dozvěděli jsme se, co se  v rozborech vody zkoumá, jak se vzorky uchovávají, jak dlouho trvá jejich vyhodnocení, a spoustu dalších informací. Děti asi nejvíce zajímalo, zda by se mohlo ze studánky pít, To bychom se měli dozvědět v nejbližších dnech.


Komentáře


Žádné komentáře doposud nebyly přidány.

Přidat komentář

Vámi zadané osobní údaje budeme zpracovávat za účelem odpovědi. Bližší informace naleznete v zásadách zpracování osobních údajů